معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از نمونه گیری ۱۸۰ مورد مراکز توان‌بخشی معلولان و سرای سالمندان در شرق و غرب اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان گفت: طرح ضربتی تشدید نظارت‌ها و پیشگیری از گسترش کرونا ویروس  در قالب ۱۰۰ تیم گشت و بازرسی با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، کارشناسان سازمان صمت، مرکز بهداشت غرب و شرق اهواز در حال اجراست.

او افزود: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها در اهواز و شهرستان‌های با تعداد موارد بالای مبتلایان به کرونا انجام شده است.

علوی ادامه داد: کارشناسان بهداشت به اماکن و محل‌هایی که اهمیت بالایی از نظر بیماریابی دارند، نظیر اصناف و مشاغل مرتبط با کسب‌وکار، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، کارگاه‌های با جمعیت زیر ۲۰ نفر، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کمپ‌های معتادان متجاهر، مراکز گذری و زندانیان، مراجعه و بر اجرای موارد مطروح در دستورالعمل‌های کشوری نظارت می‌کنند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خوزستان تصریح کرد: در اهواز بیش از ۶۳۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی قرار گرفت و ۲۰ واحد صنفی متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، پلمپ شدند و ۱۵ مورد اخطاریه بهداشتی برای اصناف متخلف صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: با همکاری بسیج ادارات و نظارت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، تعداد ۱۸ اداره، سازمان و ارگان دولتی مستقر در اهواز، برنامه سالم‌سازی را برای ۶۲۰ کارمند خود اجرا کردندو در زمینه پیگیری و مراجعه به منزل بیماران کرونا مثبت در قالب تیم مراقبتی و ضدعفونی، در یک طرح ضربتی به‌صورت فعال و با مراجعه به مراکز گذری و محل‌های معتادان متجاهر اقدام به نمونه‌برداری از ۱۸۲ نفر در سطح شهرستان اهواز شد و ۱۸۰ نمونه به صورت فعال از مراکز توان‌بخشی معلولان و سرای سالمندان از سوی کارشناسان مراکز بهداشت اهواز شرق و غرب گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.